צפו: ח"כ אייכלר: "אתקשה להצביע בעד תקציב המדינה"

    איתי גדסי 3 Comment on צפו: ח"כ אייכלר: "אתקשה להצביע בעד תקציב המדינה"

    ח"כ ישראל אייכלר בדיון על הצעת אי אמון בממשלה: "תקציב מיסים רגרסיבי שבהם עניי המגזר הפרטי מממנים את פקידי המגזר הציבורי" • "קשה לי לתמוך השבוע בתקציב של 800 מיליארדי שקלים בקירוב, שרובו נלקח מפתם של עניי הארץ"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

    חבר הכנסת ישראל אייכלר נאם היום במליאת הכנסת בתגובה להצעות האי אמון בממשלה שהוגשו על ידי סיעות האופוזיציה.

    בדבריו אמר ח"כ אייכלר כי יתקשה לתמוך בתקציב המדינה "אנחנו אמנם בקואליציה, אבל קשה לי לתמוך השבוע בתקציב של 800 מיליארדי שקלים בקירוב, שרובו נלקח מפתם של עניי הארץ. רוב הכנסות המדינה באים ממסים עקיפים כמו מע"מ שחלים על מוצרים ושירותים. יש להפריד בין מיסי הכנסה שאנשים שיש להם יותר מפרישים יותר לצורכי המדינה ובכספם לאנשים שאין להם, לבין מסים רגרסיביים כמו מע"מ ואגרות שהעשיר והעני, הפקיד השלטוני והעובד במגזר הפרטי משלמים אותו אחוז מס בכל המוצרים ושירותים ואגרות.

    אייכלר הוסיף: "יש במיסים הללו גזל של אנשים עניים, של אנשים שעובדים קשה במגזר הפרטי, הנאלצים לפרנס מאות אלפי פקידי מוסדות השלטון.  יש צרכים שטובים לכולם, כבישים ובטחון ורווחה וכו' אבל חלק גדול מן המיליארדים הם מאוד סקטוריאליים. נורא כאב לי, שמתוך משרד האוצר של ידידנו משה כחלון, יצא עלילה שמיליארד וחצי קיצוץ נוסף, הלך למוסדות תורניים. אנשים באוצר הוציאו לתקשורת ידיעה אכזרית ומסיתה כאילו קיצוץ רוחבי של מיליארד ו-200 מיליון שקל, הולכים לרשתות החינוך החרדיות. מיד קמה צעקה תקשורתית הנה: "יש כסף קואליציוני ואין כסף לילדים העניים". מי הם הילדים העניים האלה? זה אותם ילדים שלומדים ברשתות החרדיות. אלה הילדים העניים ביותר במדינת ישראל. מדובר ברשתות העניות ביותר במדינת ישראל. בשתי דקות אי אפשר לפרט כמה עשרות מיליארדים האוניברסיטאות מקבלות, מול הישיבות. הכסף לא הולך לטובת הסטודנטים. זה הולך לפרופסורה, למשכורות וחופשות בארץ ובחו"ל של פרופסור שיש לו יותר מאשר חבר כנסת.

    "גם באוניברסיטאות פנימה יש המון עוולות. יש אנשים שמקבלים מעט, ויש אנשים שנוסעים לחוץ לארץ, לשנות שבתון על חשבוננו. כמה מיליארדים זורמים שם לא לסטודנטים, אלא לאליטה של האקדמיה. אין עיני צרה באיש. אבל לבוא ולהטיל על הילדים המסכנים שהם גוזלים את הכסף מהחינוך והרווחה? לוקחים מילדי העניים עבור ילדים עניים?

    "התקציב אכן מאד לא הוגן. אני יושב בוועדה לפניות הציבור והעוולות כלפי העניים נוראות. רק היום דנו בכך שאין ועדות רפואיות לנכים באילת. אין תקציב להביא רופאים שיירדו פעם בחודש או פעמיים בחודש לטוס לאילת לקבל את האנשים. אבל הנכים בעצמם צריכים לטוס לתל השומר ולבאר-שבע, זה רק דוגמה אחת מהרבה עוולות, של תקציב המדינה.

    "אנא מכם, אזרחי ישראל. כשאומרים לכם "הנה הכסף" זה הולך לציבור החרדי, דעו כי יש כאן בחינה של "הגזלת וגם השמצת". מדובר בציבור העני ביותר, שמוכן לעבוד בכל עבודה והכול חסום בפניו. הגיע הזמן לעשות צדק ולהמעיט במיסים רגרסיביים ולהגדיל את המיסים הפרוגרסיביים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בזמן שגפני, דרעי וליצמן עסוקים ועשיה מרובה אייכלר רק מדבר! זה פשוט הדבר היחיד שהוא יודע לעשות

    2. 2

      די כבר תתפטר מה אתה מועיל?

    3. 1

      דיבורים דיבורים